Northmill är en av de snabbast växande aktörerna inom affärsområdet fintech. Nu tar företaget ett ytterligare kliv i sin expansion och introducerar Rebilla Reward – ett nytt, unikt och kreativt lojalitetsprogram som är kopplat till det nya varumärket Rebilla.
Rebilla introducerades under våren 2019 och erbjuder en unik tjänst där kunder har möjlighet att påverka sina befintliga krediter – bland annat genom att sänka räntor på befintliga krediter och lån. För att sänka sina räntekostnader uppmanas användarna ta foto på fakturor och ladda upp dem på Rebillas hemsida, alternativt i den officiella Rebilla-appen. Rebilla läser sedan av den inskickade fakturan och försöker matcha med ett förmånligare erbjudande.
Tjänsten nås på den officiella hemsidan men också på Google Play (för de användare som använder Android-enheter) och AppStore (iOS-användare).
Northmill duktiga på kundkommunikation
Enligt Babel Poli, som arbetar som produktägare på Northmill och som ansvarar för det nylanserade varumärket, kan kunder sänka sina räntor ytterligare genom att betala fakturor inom utsatt tid. Om detta fullföljs kan kunder sänka sina räntor med 4,69 procent.
I jämförelse med andra aktörer som erbjuder liknande tjänster har Nortmill lägre räntor, och enligt Babel Poli har Northmill varit duktiga på att kommunicera med sina kunder.
– På Northmill är kundkommunikationen viktig. När vi utvecklade Rebilla Reward tog vi hänsyn till våra över 200 000 kunder. Fokus riktades på att göra tjänsten så smidig och enkel som möjligt. Det skulle inte vara krångligt att spara pengar, menar Babel Poli.
Rebilla Reward kräver i praktiken varken tid eller engagemang av användarna. Tjänsten aktiveras per automatik och kunderna börjar sänka sina räntor så fort fakturorna betalas inom utsatt tid. Då majoriteten av användarna använder sig av autogiro sänks räntan automatiskt, utan några andra åtaganden.
Hittills har Northmill hjälpt över 200 000 kunder i både Sverige och Finland. På sikt vill företaget utvidga sin verksamhet och växa på ytterligare marknader i Europa, inte minst efter lanseringen av Rebilla.
Kortfattat om Northmill
Northmill är en av de snabbast växande fintechföretagen i Sverige. Företaget grundades 2006 och har sedan start visat en god tillväxt. Idag bedrivs verksamheten från tre länder med över 100 anställda i både Sverige, Finland och Polen. Northmill har sedan 2006 bygg upp en kundportfölj på över 200 000 kunder, och i takt med den snabba tillväxten tittar man nu på möjligheterna att expandera till ytterligare marknader.
Under de senaste åren har Northmill satsat mycket på kompetens, personal och teknologi. En av faktorerna till Northmills framgångar sägs vara Northmills egenutvecklade IT-plattformar som hanterar över 90 000 ärenden varje månad. Northmill har över 100 anställda och bedriver sin verksamhet i tre länder. Huvudkontoret finns i Stockholm.